Muistoni sinusta vie kaukaisiin kesiin
vaikka yhä vieläkin vierelläin makaat:
tuoksusi kukkii kuin pellot ja vuonot
niinä menneinä vuosina.

Sylissäni lepäät: sinä kaikki minun valoisat päiväni -
untasi uinut, vain sinä tummimat yöt
saat mitä kauneimmiksi kuviksi muuttumaan
kaikki hämäräni kauhut.

Tunnen luusi luinani lähelläni -
ihosi kirjon kuin ihoni jatkona
ja ajatellapa,
jos meillä olisi
pulssi yhtenäinen?
 

Kuulostanko pelottavalta vai joko minä olen
vain varjokuva itsestäni, hymysi avain?

Rakkautta maukuva houkka,
sävel kuolevainen.

 

Sydän se on kaikkein vahvimman orkesterin basso,
herkistä herkin kaikuluotain -
aisti, joka määrittää minun kohtaloni
on sinun tuntosi.

Ja se pieni, lyhyt hetki, jolloin avaat silmäsi
raukeasti uutta aamua venytellen, kuin pieni kissa;

 

Minä olen luvannut itseni sinulle avoimeksi
rakkauden lain kirjoissa.