Kuinka kohtasit itsesi?
 
Olen sinun henkesi sana.
 
Eksynyt, petetty, jätetty -
maalaamasi taulu vailla kuvaa.
Olen hitaasti vuotavat vuodet,
olen vesiputoukset ja joet
jotka yksinäisyyden hämärään valuvat.
 
Olen palvonut sinua hiljaa.
 
Niin hiljaa että kuulin,
missä tuulesi sinulle puhuu.
 
Olen korviesi varteen syntynyt luonto
varteesi kiertyneet puiden juuret,
oksat hiuksissasi, lehdet kruunusi päällä -
luissasi, rinnoillasi kasvavat kukkaset.
 
Olen kevyt kertomus kesästä,
joka hetken sykki ja hengitti -
joka antoi muiden aikojen viedä
kun saapuivat sysitummat yöt.
 
Kuinka illat ovat sinua ruokkineet
entä aika niiden jälkeen?
 
Olen pimeytesi aikojen alkemia.
Tunnit vailla valoja ja takkojen tuhkat.
Varjot lamppujen valossa,
pala hämärää.
Olen mielesi kierompi puoli.
 
Olen se tummin, öinen vetesi,
jossa uskalla et uida - meri pirujen.
Olen vesi joka luonnostaan haluaa tietää,
kohteensa rytmin
tämän koskettaessa pimeän pintaa.
 
Ja pimeydestä on syntyvä valo.
 
Valosta taivas ja taivaalle Aurora.
 
Välkkeestä "tulta" ja lämpönä tiedän:
Tulen luoksesi tulen lailla.
 
Pois palan, hehkuen hetken
jättäen jälkeeni jäännöksen - sinut
joka yhä oleva on
tutkimaton,
tunteva salaisuus.