"Puhun tänään taas sinulle, tuoksullesi, huulillesi -
leikkisän mielesi luomille saduille
ja taruille,
joiden luokse luon maallisen kotini
lauluni kertaan.

Kuin taivaan tytär, oi tähtiensisar -
kuun pimeä puoli, Oi Lilith, kuin Lilithe.
Vain sinua minä itken hämärässä kaivaten
kuin menneisyyttä,
jonka kerran kaipaan"


Voisin kirjoittaa ikuisuuden iän ja ajan,
sinun minä olen ollen kortesi, ollen orjasi, armas
kirjoitan sinut sieluni sisään osa osalta
ruokin sivujemme yhteisen nälän lempeän.

Enkä minä välittäisi sinun julmuudestasi
vaan janoaisin ihosi pintaa, edes hetkeä en kavahtaisi
pakkasesi päiviä luotettuja
olisit sitten vaikka kuukausista kaikista julmin
ja minä vuosiin kanssasi eksynyt houkka,
joka eksyi kerran matkallaan silmiisi
tuntien tätä paloa siunattua/kirottua
kuin yöperhonen liekeistä sokeana.

Elo vailla sinua olisi, kuin kuollut runko kelon,
maisema ilman merta - 
kuin keho vailla viiniänsä,
tabula rasa.