"Minun sivuilleni on kertynyt jo tuhat tarinaa
ja ne kaikki ovat sinun alkusi initium 
luomia."
 
***
 
Väärin käsin sinä kirjoitat enteistä.
Nukkuen vienosti sinä kirjoitat unista,
kirjoitat kuolemasta ja lintujen kierrosta.
 
Kirjoitat taivaita, kirjoitat jumalia.
Kirjoitat välitilan -
sadun, jossa kerrot
kuinka maailma elää ja liekehtii puheellasi.
 
Ja vaikkeivät sanasi pintaani koskettaisi
voisin tietenkin kuulla sinun naurustasi -
aavistaa vahvoista kuvistasi
kuinka paljon rakastat sanoa.
 
Olla läsnä.
 
Olla kertoja.
 
***
 
Olen sanojesi lopetus.
 
Olen kertomustesi Omega.
 
Olen nahkainen luontosi pitäjä
vain sinulle suotu ja annettu.
 
Minä kokoan ja minä hallitsen -
otan vastaan koko sielusi kirjon
ja jossain aikojemme syvyydessä
vailla sinua tai kanssasi
olen lukijoilleni auki.
 
***
 
Olen sydämesi,
yhä rinnassasi sykkien.